Η σωματική δουλειά έχει γίνει
πράξη ντροπής.
Ένας Δυτικός διανοητής, ο Αλμπέρ Καμύ, έγραψε αστειευόμενος σε κάποιο γράμμα του, ότι θα έρθει μια εποχή που οι άνθρωποι θα αρχίσουν να ζητούν από τους υπηρέτες τους να κάνουν έρωτα αντί για τους ίδιους. Αν ερωτευτεί κάποιος κάποιον, θα ορίσει έναν υπηρέτη να πάει και να κάνει έρωτα εκ μέρους του!
Αυτό μπορεί να συμβεί κάποτε. Εχουμε ήδη αρχίσει να βάζουμε άλλους να κάνουν τα πάντα για μας΄ ο έρωτας είναι το μόνο πράγμα που εξακολουθούμε να το κάνουμε οι ίδιοι. Διορίζουμε άλλους να προσεύχονται για μας. Προσλαμβάνουμε έναν ιερέα και του λέμε να προσευχηθεί εκ μέρους μας, να κάνει εκ μέρους μας τα τελετουργικά.
Ένας Δυτικός διανοητής, ο Αλμπέρ Καμύ, έγραψε αστειευόμενος σε κάποιο γράμμα του, ότι θα έρθει μια εποχή που οι άνθρωποι θα αρχίσουν να ζητούν από τους υπηρέτες τους να κάνουν έρωτα αντί για τους ίδιους. Αν ερωτευτεί κάποιος κάποιον, θα ορίσει έναν υπηρέτη να πάει και να κάνει έρωτα εκ μέρους του!
Αυτό μπορεί να συμβεί κάποτε. Εχουμε ήδη αρχίσει να βάζουμε άλλους να κάνουν τα πάντα για μας΄ ο έρωτας είναι το μόνο πράγμα που εξακολουθούμε να το κάνουμε οι ίδιοι. Διορίζουμε άλλους να προσεύχονται για μας. Προσλαμβάνουμε έναν ιερέα και του λέμε να προσευχηθεί εκ μέρους μας, να κάνει εκ μέρους μας τα τελετουργικά.
Διορίζουμε έναν ιερέα στον ναό και του λέμε να κάνει εκ μέρους μας τα
λατρευτικά πράγματα. Ακόμη και πράγματα όπως η προσευχή και η θρησκευτική
λατρεία βάζουμε να τα κάνουν οι υπηρέτες μας. Αν βάζουμε λοιπόν τους υπηρέτες
μας να προσκυνούν αντί για μας, δεν είναι αδιανόητο ότι κάποια μέρα οι έξυπνοι
άνθρωποι θα πουν στους υπηρέτες τους να κάνουν έρωτα με την αγαπημένη τους εκ
μέρους των ίδιων. Τι δυσκολία υπάρχει; Και εκείνοι που δεν θα έχουν χρήματα για
να τους κάνει τη δουλειά τους ένας υπηρέτης, θα αισθάνονται ντροπή που είναι
τόσο φτωχοί ώστε αναγκάζονται να κάνουν έρωτα οι ίδιοι.
Είναι δυνατό κάποια μέρα, επειδή υπάρχουν πολλά πράγματα στη ζωή που είναι σημαντικά αλλά που βάζουμε τώρα να μας τα κάνουν οι υπηρέτες μας! Και δεν έχουμε καθόλου επίγνωση του τι έχουμε χάσει χάνοντας τα σημαντικά εκείνα πράγματα.
Ολη η δύναμη, όλη η ζωντάνια της ζωής έχει χαθεί, επειδή το σώμα τού ανθρώπου και η ύπαρξη τού ανθρώπου έχουν δημιουργηθεί για μια συγκεκριμένη ποσότητα εργασίας, και τώρα έχει απαλλαγεί από όλη αυτή τη δουλειά.
Η σωστή δουλειά αποτελεί κι αυτή ουσιώδες μέρος για την αφύπνιση της συνειδητότητας και της ενέργειας τού ανθρώπου.
Ενα πρωινό, ο Αβραάμ Λίνκολν γυάλιζε τα παπούτσια του στο σπίτι. Ενας από τους φίλους του που τον επισκεπτόταν είπε, ΄΄Λίνκολν! Τι κάνεις εκεί; Γυαλίζεις ο ίδιος τα παπούτσια σου;΄΄
Ο Λίνκολν είπε, ΄΄Με εκπλήσσεις! Εσύ γυαλίζεις τα παπούτσια άλλων ανθρώπων; Εγώ γυαλίζω τα δικά μου παπούτσια΄ εσύ γυαλίζεις τα παπούτσια των άλλων;΄΄
Ο φίλος είπε, ΄΄Οχι, όχι, βάζω άλλους να μου γυαλίσουν τα παπούτσια!΄΄
Ο Λίνκολν είπε, ΄΄Είναι χειρότερο να σου γυαλίζουν οι άλλοι τα παπούτσια από το να γυαλίζεις εσύ τα παπούτσια των άλλων.΄΄
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι χάνουμε την άμεση επαφή μας με τη ζωή. Η άμεση επαφή μας με τη ζωή είναι εκείνη που έρχεται μέσω της δουλειάς.
Την εποχή τού Κομφούκιου, περίπου τρεις χιλιάδες χρόνια πριν, πήγε μια φορά ο Κομφούκιος να επισκεφτεί ένα χωριό. Μέσα σε έναν κήπο είδε έναν γέρο κηπουρό και το γιο του να βγάζουν νερό από ένα πηγάδι. Για τον γέρο άνθρωπο ήταν πολύ δύσκολη η δουλειά αυτή, να βγάζει νερό από το πηγάδι, ακόμη και με τη βοήθεια τού γιου του. Και ο γέρος ήταν πολύ γέρος.
Ο Κομφούκιος αναρρωτήθηκε μήπως δεν ξέρει αυτός ο γέροντας ότι χρησιμοποιούσαν τώρα βόδια και άλογα για να βγάζουν νερό από το πηγάδι. Εκείνος το έβγαζε μόνος του. Χρησιμοποιούσε πολύ παλιές μεθόδους!
Πήγε λοιπόν ο Κομφούκιος στον γέροντα και είπε, ΄΄Φίλε μου! Δεν ξέρεις ότι έχει γίνει μια νέα εφεύρεση; Οι άνθρωποι βγάζουν νερό από τα πηγάδια με την βοήθεια αλόγων και βοδιών. Γιατί το κάνεις εσύ μόνος σου;΄΄
Ο γέρος είπε, ΄΄Μίλα πιο σιγά, μίλα πιο σιγά! Για μένα, δεν έχει σημασία τι λες, φοβάμαι όμως μήπως σε ακούσει ο μικρός μου γιος.΄΄
Ο Κομφούκιος ρώτησε, ΄΄Τι εννοείς;΄΄
Ο γέρος απάντησε, ΄΄Τις ξέρω αυτές τις εφευρέσεις, αλλά όλες αυτές οι εφευρέσεις απομακρύνουν τον άνθρωπο από τη σωματική δουλειά. Δεν θέλω να χάσει την επαφή του ο γιος μου, γιατί μόλις χάσει την επαφή του με τη σωματική δουλειά, θα χάσει την επαφή του με την ίδια τη ζωή.΄΄
Η ζωή και η σωματική δουλειά είναι συνώνυμα πράγματα. Ζωή και σωματική δουλειά έχουν την ίδια έννοια. Σιγά-σιγά όμως έχουμε αρχίσει να αποκαλούμε τυχερούς τους ανθρώπους εκείνους που δεν χρειάζεται να κάνουν σωματική άσκηση, και άτυχους εκείνους που χρειάζεται να κάνουν σωματική άσκηση. Και κατά ένα τρόπο έτσι έχει γίνει, γιατί κατά κάποιο τρόπο πολλοί άνθρωποι έχουν πάψει να εργάζονται σωματικά κι έτσι μερικοί άνθρωποι χρειάζεται να κάνουν υπερβολικά πολλή σωματική δουλειά. Η υπερβολική σωματική δουλειά σε σκοτώνει. Η υπερβολικά λίγη σωματική δουλειά επίσης σε σκοτώνει.
Γι΄αυτό και είπα, ΄΄Σωστή δουλειά. Κατάλληλη κατανομή της σωματικής δουλειάς.΄΄ Κάθε άνθρωπος πρέπει να κάνει κάποια σωματική δουλειά. Οσο πιο εντατικά, όσο πιο μακάρια, όσο πιο πολύ με ευγνωμοσύνη μπαίνει ο άνθρωπος στο μέρος εκείνο της ζωής του που είναι η σωματική δουλειά, τόσο πιο πολύ θα δει ότι η ζωική του ενέργεια έχει αρχίσει να κινείται προς τα κάτω, από τον εγκέφαλο πλησιάζοντας στον αφαλό. Για τη σωματική δουλειά δεν χρειάζεται ούτε ο εγκέφαλος ούτε η καρδιά. Η ενέργεια για τη σωματική δουλειά προέρχεται κατευθείαν από τον αφαλό. Αυτός είναι η πηγή της.
Μαζί με την σωστή διατροφή είναι απαραίτητη και λίγη σωματική εργασία. Και δεν είναι πως πρέπει να γίνεται για το συμφέρον άλλων΄ ότι αν υπηρετείς τους φτωχούς θα είναι προς όφελος των φτωχών΄ αν πας σε ένα χωριό και κάνεις αγροτική δουλειά, ωφελεί αυτό τους γεωργούς΄ αν κάνεις κάποια σωματική δουλειά, προσφέρεις σπουδαία κοινωνική υπηρεσία. Ολα αυτά τα πράγματα είναι ψεύτικα. Είναι για το δικό σου καλό, όχι για το καλό κάποιου άλλου. Δεν έχει να κάνει με το όφελος κάποιου άλλου. Μπορεί να ωφεληθεί κάποιος άλλος από τούτο, αλλά κατ΄αρχάς είναι για το δικό σου καλό.
Οταν συνταξιοδοτήθηκε ο Τσώρτσιλ, ένας από τους φίλους μου πήγε να τον δει στο σπίτι του. Στα γεράματά του, ο Τσώρτσιλ έσκαβε και φύτευε φυτά στον κήπο του. Ο φίλος μου του έκανε μερικές ερωτήσεις σχετικά με την πολιτική. Ο Τσώρτσιλ είπε, ΄΄Ασε τα αυτά! Τώρα έχουν τελειώσει. Τώρα, αν θέλεις να με ρωτήσεις κάτι, μπορείς να με ρωτήσεις σχετικά με δυο πράγματα. Μπορείς να με ρωτήσεις σχετικά με τη Βίβλο, γιατί την διαβάζω στο σπίτι, και μπορείς να με ρωτήσεις σχετικά με την κηπουρική, γιατί την κάνω εδώ στον κήπο. Τώρα δεν ασχολούμαι καθόλου με την πολιτική. Αυτός ο αγώνας ταχύτητας τελείωσε. Τώρα κάνω σωματική δουλειά και προσευχή.΄΄
Οταν επέστρεψε ο φίλος μου, μου είπε, ΄΄Δεν καταλαβαίνω τι είδους άνθρωπος είναι ο Τσώρτσιλ. Νόμιζα πως θα μου δώσει κάποιες απαντήσεις. Αλλά είπε ότι κάνει σωματική δουλειά και προσευχή.΄΄
Του είπα, ΄΄Αν είπε σωματική δουλειά και προσευχή, πρόκειται για επανάληψη. Σωματική δουλειά και προσευχή έχουν το ίδιο νόημα, είναι συνώνυμες. Και τη μέρα που η σωματική δουλειά θα γίνει προσευχή και η προσευχή θα γίνει σωματική δουλειά είναι η μέρα που πετυχαίνεις τη σωστή δουλειά.΄΄
Λίγη σωματική δουλειά είναι πολύ ουσιώδης, αλλά δεν έχουμε δώσει καθόλου προσοχή σε τούτο. Ούτε καν οι παραδοσιακοί σαννυάσιν της Ινδίας δεν έδωσαν προσοχή στη σωματική δουλειά΄ απείχαν από αυτήν. Δεν υπήρχε θέμα να την κάνουν.
Είναι δυνατό κάποια μέρα, επειδή υπάρχουν πολλά πράγματα στη ζωή που είναι σημαντικά αλλά που βάζουμε τώρα να μας τα κάνουν οι υπηρέτες μας! Και δεν έχουμε καθόλου επίγνωση του τι έχουμε χάσει χάνοντας τα σημαντικά εκείνα πράγματα.
Ολη η δύναμη, όλη η ζωντάνια της ζωής έχει χαθεί, επειδή το σώμα τού ανθρώπου και η ύπαρξη τού ανθρώπου έχουν δημιουργηθεί για μια συγκεκριμένη ποσότητα εργασίας, και τώρα έχει απαλλαγεί από όλη αυτή τη δουλειά.
Η σωστή δουλειά αποτελεί κι αυτή ουσιώδες μέρος για την αφύπνιση της συνειδητότητας και της ενέργειας τού ανθρώπου.
Ενα πρωινό, ο Αβραάμ Λίνκολν γυάλιζε τα παπούτσια του στο σπίτι. Ενας από τους φίλους του που τον επισκεπτόταν είπε, ΄΄Λίνκολν! Τι κάνεις εκεί; Γυαλίζεις ο ίδιος τα παπούτσια σου;΄΄
Ο Λίνκολν είπε, ΄΄Με εκπλήσσεις! Εσύ γυαλίζεις τα παπούτσια άλλων ανθρώπων; Εγώ γυαλίζω τα δικά μου παπούτσια΄ εσύ γυαλίζεις τα παπούτσια των άλλων;΄΄
Ο φίλος είπε, ΄΄Οχι, όχι, βάζω άλλους να μου γυαλίσουν τα παπούτσια!΄΄
Ο Λίνκολν είπε, ΄΄Είναι χειρότερο να σου γυαλίζουν οι άλλοι τα παπούτσια από το να γυαλίζεις εσύ τα παπούτσια των άλλων.΄΄
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι χάνουμε την άμεση επαφή μας με τη ζωή. Η άμεση επαφή μας με τη ζωή είναι εκείνη που έρχεται μέσω της δουλειάς.
Την εποχή τού Κομφούκιου, περίπου τρεις χιλιάδες χρόνια πριν, πήγε μια φορά ο Κομφούκιος να επισκεφτεί ένα χωριό. Μέσα σε έναν κήπο είδε έναν γέρο κηπουρό και το γιο του να βγάζουν νερό από ένα πηγάδι. Για τον γέρο άνθρωπο ήταν πολύ δύσκολη η δουλειά αυτή, να βγάζει νερό από το πηγάδι, ακόμη και με τη βοήθεια τού γιου του. Και ο γέρος ήταν πολύ γέρος.
Ο Κομφούκιος αναρρωτήθηκε μήπως δεν ξέρει αυτός ο γέροντας ότι χρησιμοποιούσαν τώρα βόδια και άλογα για να βγάζουν νερό από το πηγάδι. Εκείνος το έβγαζε μόνος του. Χρησιμοποιούσε πολύ παλιές μεθόδους!
Πήγε λοιπόν ο Κομφούκιος στον γέροντα και είπε, ΄΄Φίλε μου! Δεν ξέρεις ότι έχει γίνει μια νέα εφεύρεση; Οι άνθρωποι βγάζουν νερό από τα πηγάδια με την βοήθεια αλόγων και βοδιών. Γιατί το κάνεις εσύ μόνος σου;΄΄
Ο γέρος είπε, ΄΄Μίλα πιο σιγά, μίλα πιο σιγά! Για μένα, δεν έχει σημασία τι λες, φοβάμαι όμως μήπως σε ακούσει ο μικρός μου γιος.΄΄
Ο Κομφούκιος ρώτησε, ΄΄Τι εννοείς;΄΄
Ο γέρος απάντησε, ΄΄Τις ξέρω αυτές τις εφευρέσεις, αλλά όλες αυτές οι εφευρέσεις απομακρύνουν τον άνθρωπο από τη σωματική δουλειά. Δεν θέλω να χάσει την επαφή του ο γιος μου, γιατί μόλις χάσει την επαφή του με τη σωματική δουλειά, θα χάσει την επαφή του με την ίδια τη ζωή.΄΄
Η ζωή και η σωματική δουλειά είναι συνώνυμα πράγματα. Ζωή και σωματική δουλειά έχουν την ίδια έννοια. Σιγά-σιγά όμως έχουμε αρχίσει να αποκαλούμε τυχερούς τους ανθρώπους εκείνους που δεν χρειάζεται να κάνουν σωματική άσκηση, και άτυχους εκείνους που χρειάζεται να κάνουν σωματική άσκηση. Και κατά ένα τρόπο έτσι έχει γίνει, γιατί κατά κάποιο τρόπο πολλοί άνθρωποι έχουν πάψει να εργάζονται σωματικά κι έτσι μερικοί άνθρωποι χρειάζεται να κάνουν υπερβολικά πολλή σωματική δουλειά. Η υπερβολική σωματική δουλειά σε σκοτώνει. Η υπερβολικά λίγη σωματική δουλειά επίσης σε σκοτώνει.
Γι΄αυτό και είπα, ΄΄Σωστή δουλειά. Κατάλληλη κατανομή της σωματικής δουλειάς.΄΄ Κάθε άνθρωπος πρέπει να κάνει κάποια σωματική δουλειά. Οσο πιο εντατικά, όσο πιο μακάρια, όσο πιο πολύ με ευγνωμοσύνη μπαίνει ο άνθρωπος στο μέρος εκείνο της ζωής του που είναι η σωματική δουλειά, τόσο πιο πολύ θα δει ότι η ζωική του ενέργεια έχει αρχίσει να κινείται προς τα κάτω, από τον εγκέφαλο πλησιάζοντας στον αφαλό. Για τη σωματική δουλειά δεν χρειάζεται ούτε ο εγκέφαλος ούτε η καρδιά. Η ενέργεια για τη σωματική δουλειά προέρχεται κατευθείαν από τον αφαλό. Αυτός είναι η πηγή της.
Μαζί με την σωστή διατροφή είναι απαραίτητη και λίγη σωματική εργασία. Και δεν είναι πως πρέπει να γίνεται για το συμφέρον άλλων΄ ότι αν υπηρετείς τους φτωχούς θα είναι προς όφελος των φτωχών΄ αν πας σε ένα χωριό και κάνεις αγροτική δουλειά, ωφελεί αυτό τους γεωργούς΄ αν κάνεις κάποια σωματική δουλειά, προσφέρεις σπουδαία κοινωνική υπηρεσία. Ολα αυτά τα πράγματα είναι ψεύτικα. Είναι για το δικό σου καλό, όχι για το καλό κάποιου άλλου. Δεν έχει να κάνει με το όφελος κάποιου άλλου. Μπορεί να ωφεληθεί κάποιος άλλος από τούτο, αλλά κατ΄αρχάς είναι για το δικό σου καλό.
Οταν συνταξιοδοτήθηκε ο Τσώρτσιλ, ένας από τους φίλους μου πήγε να τον δει στο σπίτι του. Στα γεράματά του, ο Τσώρτσιλ έσκαβε και φύτευε φυτά στον κήπο του. Ο φίλος μου του έκανε μερικές ερωτήσεις σχετικά με την πολιτική. Ο Τσώρτσιλ είπε, ΄΄Ασε τα αυτά! Τώρα έχουν τελειώσει. Τώρα, αν θέλεις να με ρωτήσεις κάτι, μπορείς να με ρωτήσεις σχετικά με δυο πράγματα. Μπορείς να με ρωτήσεις σχετικά με τη Βίβλο, γιατί την διαβάζω στο σπίτι, και μπορείς να με ρωτήσεις σχετικά με την κηπουρική, γιατί την κάνω εδώ στον κήπο. Τώρα δεν ασχολούμαι καθόλου με την πολιτική. Αυτός ο αγώνας ταχύτητας τελείωσε. Τώρα κάνω σωματική δουλειά και προσευχή.΄΄
Οταν επέστρεψε ο φίλος μου, μου είπε, ΄΄Δεν καταλαβαίνω τι είδους άνθρωπος είναι ο Τσώρτσιλ. Νόμιζα πως θα μου δώσει κάποιες απαντήσεις. Αλλά είπε ότι κάνει σωματική δουλειά και προσευχή.΄΄
Του είπα, ΄΄Αν είπε σωματική δουλειά και προσευχή, πρόκειται για επανάληψη. Σωματική δουλειά και προσευχή έχουν το ίδιο νόημα, είναι συνώνυμες. Και τη μέρα που η σωματική δουλειά θα γίνει προσευχή και η προσευχή θα γίνει σωματική δουλειά είναι η μέρα που πετυχαίνεις τη σωστή δουλειά.΄΄
Λίγη σωματική δουλειά είναι πολύ ουσιώδης, αλλά δεν έχουμε δώσει καθόλου προσοχή σε τούτο. Ούτε καν οι παραδοσιακοί σαννυάσιν της Ινδίας δεν έδωσαν προσοχή στη σωματική δουλειά΄ απείχαν από αυτήν. Δεν υπήρχε θέμα να την κάνουν.
Προχώρησαν απλώς σε άλλη κατεύθυνση. Οι πλούσιοι άνθρωποι σταμάτησαν να
δουλεύουν με το σώμα, γιατί είχαν χρήματα και μπορούσαν να πληρώσουν, και οι
σαννυάσιν σταμάτησαν γιατί δεν είχαν καμιά σχέση με τον κόσμο. Ούτε να
δημιουργήσουν κάτι χρειαζόταν ούτε να βγάλουν χρήματα χρειαζόταν, επομένως τι
την ήθελαν τη σωματική δουλειά; Το αποτέλεσμα είναι ότι δυο αξιοσέβαστες τάξεις
της κοινωνίας απομακρύνθηκαν από τη σωματική δουλειά.
Για εκείνους λοιπόν στα χέρια των οποίων έμεινε η σωματική δουλειά χάθηκε σιγά-σιγά ο σεβασμός.
Για τον πνευματικό αναζητητή, η σωματική δουλειά έχει μεγάλη σημασία και χρησιμότητα... όχι επειδή θα παράγεις κάτι με εκείνην, αλλά επειδή όσο πιο πολύ ασχολείσαι με κάποιο είδος σωματικής δουλειάς τόσο πιο πολύ θα αρχίσει να επικεντρώνεται η συνειδητότητά σου. Θα αρχίσει να έρχεται από τον εγκέφαλο προς τα κάτω. Δεν είναι αναγκαίο να είναι παραγωγική η σωματική δουλειά. Μπορεί να είναι και μη παραγωγική, μπορεί να είναι μια απλή άσκηση. Είναι όμως απαραίτητη κάποια σωματική δουλειά για την ευλυγισία τού σώματος, για την πλήρη εγρήγορση τού νου και την ολική αφύπνιση τής ύπαρξης. Αυτό είναι το δεύτερο μέρος.
Μπορεί να υπάρξει λάθος και σε αυτό το μέρος επίσης. Οπως μπορεί να κάνει κανείς λάθος με το διαιτολόγιό του: είτε τρώει υπερβολικά λίγο είτε τρώει υπερβολικά πολύ, έτσι κι εδώ μπορεί να γίνει κάποιο λάθος. Είτε δεν κάνει σωματική δουλειά καθόλου είτε κάνει υπερβολικά πολλή. Οι παλαιστές κάνουν υπερβολικά πολλή σωματική δουλειά. Βρίσκονται σε άρρωστη κατάσταση. Ο παλαιστής δεν είναι υγιής άνθρωπος. Ο παλαιστής βάζει υπερβολικά μεγάλο βάρος στο σώμα του΄ βιάζει το σώμα του. Αν βιαστεί το σώμα, τότε ορισμένα μέρη τού σώματος, ορισμένοι μυς, μπορεί να αναπτυχθούν περισσότερο. Κανείς παλαιστής όμως δεν ζει πολύ καιρό! Κανείς παλαιστής δεν πεθαίνει σε υγιή κατάσταση.
Το ξέρεις αυτό; Ολοι οι παλαιστές, είτε πρόκειται για έναν Γκάμα ή έναν Σάντοου ή οποιονδήποτε άλλο με σπουδαίο σώμα, ακόμη και οι σπουδαιότεροι στον κόσμο, πεθαίνουν με κακή υγεία. Πεθαίνουν νωρίτερα και πεθαίνουν από βίαιες αρρώστιες. Ο βιασμός τού σώματος μπορεί να φουσκώσει τους μυς και να κάνει το σώμα άξιο να το βλέπεις, άξιο να το επιδεικνύεις, αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην επίδειξη και στη ζωή. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να ζεις, να είσαι υγιής και να είσαι επιδειξίας.
Κάθε άνθρωπος πρέπει να ανακαλύψει, σύμφωνα με τον εαυτό του, σύμφωνα με το σώμα του, πόση σωματική δουλειά πρέπει να κάνει για να ζήσει με πιο υγιή και δροσερό τρόπο. Οσο περισσότερος φρέσκος αέρας υπάρχει μέσα στο σώμα, τόσο πιο μακάρια είναι κάθε μια αναπνοή, τόσο πιο πολλή ζωντάνια έχει ο άνθρωπος για να εξερευνήσει τον εσωτερικό κόσμο.
Η Σιμόν Βέιλ, μια Γαλλίδα φιλόσοφος, έγραψε ένα θαυμάσιο πράγμα στην αυτοβιογραφία της. Είπε, ΄΄Ημουν πάντοτε άρρωστη ως την ηλικία των τριάντα. Δεν ήμουν υγιής και είχα πολλούς πονοκεφάλους. Αλλά μόνο στην ηλικία των σαράντα συνειδητοποίησα ότι ως την ηλικία των τριάντα ήμουν άθεη. Εγινα υγιής όταν έγινα θρησκευόμενη. Μόνον αργότερα είδα πως η αρρώστια μου και η έλλειψη υγείας είχαν σχέση με την αθεΐα μου.΄΄
Ο άνθρωπος που είναι άρρωστος και όχι υγιής δεν μπορεί να είναι γεμάτος από ευγνωμοσύνη προς την ύπαρξη. Δεν μπορεί να υπάρχει μέσα του ευγνωμοσύνη προς την ύπαρξη. Υπάρχει μόνο θυμός. Είναι αδύνατο να αποδεχτεί ένας τέτοιος άνθρωπος κάτι για το οποίο είναι γεμάτος θυμό. Απλώς το απορρίπτει. Αν δεν αποκτήσει η ζωή ενός ανθρώπου μια ορισμένη ισορροπία υγείας μέσω της σωστής σωματικής δουλειάς και της σωστής άσκησης, τότε είναι φυσικό να έχει κάποια αρνητικότητα, αντίσταση, θυμό απέναντι στη ζωή.
Η σωστή σωματική δουλειά είναι ένα απαραίτητο σκαλί της σκάλας που οδηγεί στην υπέρτατη θρησκευτικότητα.
Για εκείνους λοιπόν στα χέρια των οποίων έμεινε η σωματική δουλειά χάθηκε σιγά-σιγά ο σεβασμός.
Για τον πνευματικό αναζητητή, η σωματική δουλειά έχει μεγάλη σημασία και χρησιμότητα... όχι επειδή θα παράγεις κάτι με εκείνην, αλλά επειδή όσο πιο πολύ ασχολείσαι με κάποιο είδος σωματικής δουλειάς τόσο πιο πολύ θα αρχίσει να επικεντρώνεται η συνειδητότητά σου. Θα αρχίσει να έρχεται από τον εγκέφαλο προς τα κάτω. Δεν είναι αναγκαίο να είναι παραγωγική η σωματική δουλειά. Μπορεί να είναι και μη παραγωγική, μπορεί να είναι μια απλή άσκηση. Είναι όμως απαραίτητη κάποια σωματική δουλειά για την ευλυγισία τού σώματος, για την πλήρη εγρήγορση τού νου και την ολική αφύπνιση τής ύπαρξης. Αυτό είναι το δεύτερο μέρος.
Μπορεί να υπάρξει λάθος και σε αυτό το μέρος επίσης. Οπως μπορεί να κάνει κανείς λάθος με το διαιτολόγιό του: είτε τρώει υπερβολικά λίγο είτε τρώει υπερβολικά πολύ, έτσι κι εδώ μπορεί να γίνει κάποιο λάθος. Είτε δεν κάνει σωματική δουλειά καθόλου είτε κάνει υπερβολικά πολλή. Οι παλαιστές κάνουν υπερβολικά πολλή σωματική δουλειά. Βρίσκονται σε άρρωστη κατάσταση. Ο παλαιστής δεν είναι υγιής άνθρωπος. Ο παλαιστής βάζει υπερβολικά μεγάλο βάρος στο σώμα του΄ βιάζει το σώμα του. Αν βιαστεί το σώμα, τότε ορισμένα μέρη τού σώματος, ορισμένοι μυς, μπορεί να αναπτυχθούν περισσότερο. Κανείς παλαιστής όμως δεν ζει πολύ καιρό! Κανείς παλαιστής δεν πεθαίνει σε υγιή κατάσταση.
Το ξέρεις αυτό; Ολοι οι παλαιστές, είτε πρόκειται για έναν Γκάμα ή έναν Σάντοου ή οποιονδήποτε άλλο με σπουδαίο σώμα, ακόμη και οι σπουδαιότεροι στον κόσμο, πεθαίνουν με κακή υγεία. Πεθαίνουν νωρίτερα και πεθαίνουν από βίαιες αρρώστιες. Ο βιασμός τού σώματος μπορεί να φουσκώσει τους μυς και να κάνει το σώμα άξιο να το βλέπεις, άξιο να το επιδεικνύεις, αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην επίδειξη και στη ζωή. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να ζεις, να είσαι υγιής και να είσαι επιδειξίας.
Κάθε άνθρωπος πρέπει να ανακαλύψει, σύμφωνα με τον εαυτό του, σύμφωνα με το σώμα του, πόση σωματική δουλειά πρέπει να κάνει για να ζήσει με πιο υγιή και δροσερό τρόπο. Οσο περισσότερος φρέσκος αέρας υπάρχει μέσα στο σώμα, τόσο πιο μακάρια είναι κάθε μια αναπνοή, τόσο πιο πολλή ζωντάνια έχει ο άνθρωπος για να εξερευνήσει τον εσωτερικό κόσμο.
Η Σιμόν Βέιλ, μια Γαλλίδα φιλόσοφος, έγραψε ένα θαυμάσιο πράγμα στην αυτοβιογραφία της. Είπε, ΄΄Ημουν πάντοτε άρρωστη ως την ηλικία των τριάντα. Δεν ήμουν υγιής και είχα πολλούς πονοκεφάλους. Αλλά μόνο στην ηλικία των σαράντα συνειδητοποίησα ότι ως την ηλικία των τριάντα ήμουν άθεη. Εγινα υγιής όταν έγινα θρησκευόμενη. Μόνον αργότερα είδα πως η αρρώστια μου και η έλλειψη υγείας είχαν σχέση με την αθεΐα μου.΄΄
Ο άνθρωπος που είναι άρρωστος και όχι υγιής δεν μπορεί να είναι γεμάτος από ευγνωμοσύνη προς την ύπαρξη. Δεν μπορεί να υπάρχει μέσα του ευγνωμοσύνη προς την ύπαρξη. Υπάρχει μόνο θυμός. Είναι αδύνατο να αποδεχτεί ένας τέτοιος άνθρωπος κάτι για το οποίο είναι γεμάτος θυμό. Απλώς το απορρίπτει. Αν δεν αποκτήσει η ζωή ενός ανθρώπου μια ορισμένη ισορροπία υγείας μέσω της σωστής σωματικής δουλειάς και της σωστής άσκησης, τότε είναι φυσικό να έχει κάποια αρνητικότητα, αντίσταση, θυμό απέναντι στη ζωή.
Η σωστή σωματική δουλειά είναι ένα απαραίτητο σκαλί της σκάλας που οδηγεί στην υπέρτατη θρησκευτικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου